Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΙ 12 ΑΤΑΚΕΣ ΤΟΥ ΣΤΙΒΕΝ ΧΟΚΙΝΓΚ


Οι 12 ατάκες του Χόκινγκ για τη ζωή, τις γυναίκες, την τελειότητα και την ευθανασία που μας έκαναν να θαυμάσουμε το μυαλό του.

 Ένα από τα μεγαλύτερα κατορθώματα του Στίβεν Χόκινγκ είναι αναντίρρητα πως κατάφερε σε σημαντικό βαθμό να απλοποιήσει για εμάς την επιστήμη της κοσμολογίας, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον μας και καθιστώντας κατά το δυνατό πιο κατανοητές όρους, θεωρίες και έννοιες όπως η σχετικότητα, ο χωροχρόνος, το Big Bang κ.α.

Το ταλέντο αυτό του Χόκινγκ φαίνεται πως πήγαζε όχι μόνο από την βαθιά κατανόηση ζητημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο εστίασε αλλά και από τον τρόπο σκέψης με τον οποίο προσέγγιζε από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα πράγματα. Από τα καθημερινά, μέχρι τα μεγάλα. Και αυτό φαίνεται και σε πολλές δηλώσεις που έχει κατά διαστήματα κάνει και πλέον έχουν γίνει διάσημες.





 Για το «γιατί» της ύπαρξης του Σύμπαντος

«Εάν βρούμε την απάντηση, θα πρόκειται για τον ύστατο θρίαμβο της ανθρώπινης λογικής - εκείνη τη στιγμή θα γνωρίζουμε τη σκέψη του Θεού, θα γνωρίζουμε τον νου του Θεού» («Ενα συντομότερο χρονικό του Χρόνου» 1988).

Για την ασθένειά του 

 «Οι ελπίδες μου μειώθηκαν στο μηδέν στα 21 μου χρόνια. Εκτοτε όλα είναι μπόνους» (Συνέντευξη στους New York Times, Δεκέμβριος 2004). «Εζησα πέντε δεκαετίες περισσότερο από αυτό που είχαν προβλέψει για μένα οι γιατροί. Προσπάθησα να κάνω καλή χρήση του χρόνου μου...Επειδή κάθε μέρα μπορεί να είναι η τελευταία μου, έχω την επιθυμία να αντλήσω το καλύτερο από κάθε λεπτό» (Στο ντοκιμαντέρ «Hawking» , 2013).



 Για τον Θεό 

 «Δεν είναι αναγκαίο να επικαλούμαστε τον Θεό για να ανάψουμε την σπίθα και να βάλουμε σε δρόμο το Σύμπαν» (Grand Design, 2010).

Για τη ζωή 

 «Η ζωή θα ήταν τραγική αν δεν ήταν αστεία»

 Για τις γυναίκες 

 «Οι γυναίκες αποτελούν το απόλυτο μυστήριο».





 Για τη διασημότητα 

«Το μειονέκτημα της διασημότητάς μου είναι ότι δεν μπορώ να πάω πουθενά χωρίς να με αναγνωρίσουν. Δεν χρησιμεύει σε τίποτε να φοράω γυαλιά ηλίου και περούκα. Η αναπηρική πολυθρόνα με προδίδει» (Συνέντευξη στην ισραηλινή τηλεόραση, Δεκέμβριος 2006).

 Για τους φανφαρόνους διανοούμενους 

«Οι άνθρωποι που κομπάζουν για τον Δείκτη Νοημοσύνης είναι βλάκες» (Συνέντευξη στους New York Times, Δεκέμβριος 2004).



 Για την τελειότητα 

«Ένας από τους βασικούς κανόνες του σύμπαντος είναι ότι τίποτα δεν είναι τέλειο. Η τελειότητα, απλά δεν υπάρχει... Αν δεν υπήρχαν ατέλειες, ούτε εσείς, ούτε κι εγώ θα βρισκόμασταν εδώ». (Ντοκιμαντέρ «Into the Universe», The Discovery Channel, 2010).

Για τους εξωγήινους 

 «Εάν κάποια μέρα μας επισκεφθούν οι εξωγήινοι, πιστεύω ότι το αποτέλεσμα θα είναι αντίστοιχο με αυτό που συνέβη όταν ο Χριστόφορος Κολόμβος αποβιβάσθηκε στην Αμερική, ένα αποτέλεσμα όχι και πολύ θετικό για τους Ινδιάνους» (στο Ντοκιμαντέρ «Into the Universe», The Discovery Channel, 2010)





Για την τεχνητή νοημοσύνη

«Οι πρωτόγονες μορφές τεχνητής νοημοσύνης που έχουμε ήδη έχουν αποδειχθεί πολύ χρήσιμες. Αλλά πιστεύω ότι η ανάπτυξη μίας πλήρους τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να βάλει τέλος στο ανθρώπινο είδος» (στο BBC, Δεκέμβριος 2014).

 Για την ευθανασία 

 «Το θύμα θα πρέπει να έχει το δικαίωμα να βάλει τέλος στη ζωή του, εάν το θέλει. Αλλά νομίζω ότι θα ήταν μεγάλο σφάλμα. Οσο κακή και να φαίνεται η ζωή, υπάρχει πάντα κάτι που μπορείς να κάνεις και να το πετύχεις. Οσο υπάρχει ζωή, υπάρχει ελπίδα» (Λαϊκή Ημερησία online, Ιούνιος 2006).





 Για τον θάνατο 

«Ζω με την προοπτική ενός πρόωρου θανάτου εδώ και 49 χρόνια. Δεν φοβάμαι τον θάνατο, αλλά δεν βιάζομαι να πεθάνω. Υπάρχουν τόσα πράγματα που θέλω να κάνω πριν» (Συνέντευξη The Guardian, Μάιος 2011).

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ (Jesus of Nazareth)

Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ (Jesus of Nazareth) είναι τηλεοπτική μίνι σειρά Βρετανικής και ιταλικής παραγωγής συνολικής διάρκειας 371 λεπτών. Θεωρείται ως η μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή στην ιστορία της μικρής και της μεγάλης οθόνης, που αναφέρεται στη Γέννηση, τη Ζωή, τα Πάθη και την Ανάσταση του Ιησού Χριστού. Ο Ιταλός σκηνοθέτης Φράνκο Τζεφιρέλι απέδωσε με ευλάβεια τα Πάθη του Ιησού, αναπαριστώντας τα γεγονότα με πίστη στις Γραφές και απόλυτο σεβασμό στην ιερότητα του θέματος. Τα γυρίσματα κράτησαν σχεδόν έναν χρόνο, έγιναν σε αυθεντικούς χώρους και ο Τζεφιρέλι εξασφάλισε ένα επιτελείο διάσημων ηθοποιών και κομπάρσων. Τα γυρίσματα της σειράς ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 1975 και ολοκληρώθηκαν τον Μάιο του 1976 και έγιναν στο Μαρόκο και την Τυνησία. Οι σκηνές των συναγωγών τραβήχτηκαν στο νησί Djerba, ενώ οι σκηνές της Ιερουσαλήμ τραβήχτηκαν στην πόλη της Τυνησίας Μοναστήρι (το όνομα της πόλης παραμένει Ελληνικό μέχρι και σήμερα). Λόγω των κάκιστων Αγγλικών κάπ...

APPLE: ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ ΠΟΥ «ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΤΑ ΨΙΧΟΥΛΑ

Έρχεται το πληκτρολόγιο που «προστατεύει» από τον καφέ και τα ψίχουλα Ίσως πρόκειται για την καλύτερη εφεύρεση της δεκαετίας Η Apple έχει σχεδιάσει ένα πληκτρολόγιο που είναι ανθεκτικό στον χυμένο καφέ και τα ψίχουλα, δυο από τις μεγαλύτερες απειλές ενός υπολογιστή.  Ο χυμένος καφές είναι τόσο καταστροφικός για ένα πληκτρολόγιο, σαν να πέφτει ένα πολύ βαρύ αντικείμενο πάνω του. Πρόκειται για ένα επιστημονικό γεγονός το οποίο μπορεί να επιβεβαιωθεί από οποιονδήποτε έχει προσπαθήσει με πολύ κόπο να καθαρίσει το «κατεστραμμένο» πληκτρολόγιο με μια πετσέτα.   Επιπλέον, υπάρχουν και τα ψίχουλα που πέφτουν από τα τρόφιμα και τα οποία είναι εξίσου καταστροφικά.   Ευτυχώς, οι μηχανικοί της Apple πιστεύουν ότι έχουν τη λύση.  Η κατασκευή είναι απλή, αλλά κομψή. Με την τοποθέτηση μιας λεπτής προστατευτικής ταινίας ανάμεσα στα πλήκτρα και τον μηχανισμό, αμέσως δημιουργείται ένα «φράγμα», εμποδίζοντας τα ψίχουλα από το να εισχωρήσουν ανάμεσα στα...

Στον Παπατρέχα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, αφού αποφάσισε να περάσει ακόμη και μέσα από μια αληθινή τζαμαρία.

Ο Θανάσης Βέγγος δέχεται τις περιποιήσεις του κινηματογραφικού συνεργείου του Παπατρέχα, μετά το γύρισμα της σκηνής του περάσματος μέσα από αληθινή τζαμαρία. Σε όλες του τις ταινίες συνήθιζε να κάνει απίστευτες υπερβάσεις και ριψοκίνδυνα γυρίσματα.  Στον Παπατρέχα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, αφού αποφάσισε να περάσει ακόμη και μέσα από μια αληθινή τζαμαρία. - Όχι, Θανάση, του είπε ο Ερρίκος Θαλασσινός, ο σκηνοθέτης της ταινίας. - Θα περάσω, Ερρίκο, του απάντησε. - Όχι, Θανάση, με τίποτα! Το τζάμι είναι τέσσερα χιλιοστά! - Πάει, τελείωσε, θα περάσω. Μόνο, αν συμβεί τίποτε, να πεις στη γυναίκα μου τη Μίνα πόσο πολύ την αγαπάω. Και πέρασε και επέζησε. Ήξερε πως, αν περνούσε με ταχύτητα, δεν ήταν πολύ επικίνδυνο. Βέβαια μετά το γύρισμα τον πήγαν στο νοσοκομείο για να αφαιρέσουν από το κεφάλι του κάποια μικροθραύσματα που τον είχαν τραυματίσει. Πηγή: Γιάννης Ανδριανόπουλος